تنگسیر


تنگسیر


روز عید روز برداشت خوبیها

عید فطر آمد و ماه رمضان گشت تمام    بـر شمـا همسفـران سفـر روزه سلام

روزه هاتان همه در پبش خـداونـد قبول   روزگار خـوشتـان مظهـر تـوفیـق مـدام

عـزت و همتتـان شـاهـد تـاییـد و ظفـر   عیـدتـان خرٌم و شیرینیتان بـاد بـه کام

محمد روحانی (نجوا کاشانی )

ماه رمضان ،ماه بندگی و آزادگی ماه خفتن و بیداری. ماه ضیافت الهی رو به اتمام است . چقدر زود به پایان رسید انگار دیروز بود روز اول ماه رمضان ، ای کاش بیشتر از برکاتت بهره میجستم ای کاش تو این شبهای که گذشت برای دقایقی هم که شده بود با میزبانم صحبت میکردم . ای کاش واقعیت وجودت رو درک میکردم .

عید نزدیک است صدای پایش رو میشنویم. روز برداشت خوبیها،روز برداشت آنچه تو این ماه کاشتیم .چه زیباست ساعات اولیه عید همه از خانه ها بیرون میآیند همگی به یک سو میروند (مردگان زنده میشوند ) همگی تو مسجد جمع میشوند (همه بندگان به محضر پروردگار میروند) به یکدگر تبریک میگویند و همگی خوشحال هستند. چه شباهتی دارد به روز رستاخیز.

حضرت امیر المومنین علی (ع)میفرماید:

ای مردم! این روز شما ، روزی است که نیکوکاران در آن پاداش می گیرند و زیانکاران و تبهکاران در آن مأیوس و نا امید می گردند. دنیا محل مسابقه است و آخرت زمان اجر گرفتن، بهشت جایزه برندگان این مسابقه و جهنم جزای بازماندگان است . (عید فطر) شبیه ترین روز به روز قیامت است. - چون در قیامت عده ای که زیان کارند ، تأسف می خوردند و غضبناک می گردند و عده ای که نیکوکارند رستگار و متنعم به نعمت های الهی می شوند . - وقتی از منازلتان برای خواندن نماز عید خارج می شوید ، به یاد آورید زمانی را که از منزل بدن خود خارج شده و به سوی خدای خود خواهید رفت . وقتی در جایگاه نماز خود می ایستید به یاد آورید زمانی را که در محضر عدل الهی می ایستید و از شما حسابرسی می کنند. وقتی از نماز به منازلتان بر می گردید به یاد آورید زمانی را که به منازل خود در بهشت خواهید رفت . ای بندگان خدا! کمترین چیزی که به زنان و مردان روزه دار داده می شود این است که فرشته ای در آخرین روز ماه رمضان به آنان ندا می دهد: "هان! بشارتتان باد، ای بندگان خدا که گناهان گذشته تان آمرزیده شد، پس به فکر آینده خویش باشید که چگونه باقی ایام را بگذرانید ."

بیاید نماز عید رو هرچه باشکوهتر برگزار کنیم . اختلافات گذشته رو کنار بگذاریم و در کنار هم نماز عید رو در محضر خداوند با شکوه برپا کنیم.

 

در قنوت نماز عید چه می خوانیم؟

بارالها! به حق این روز، که آن را برای مسلمانان عید و برای محمد صلی الله و علیه و اله ذخیره و شرافت و کرامت و فضیلت قرار دادی از تو می خواهم که بر محمد و آل محمد درود فرستی و مرا در هر خیری وارد کنی که محمد و آل محمد را در آن وارد کردی و از هر بدی که محمد و آل محمد را خارج ساختی ، ما را نیز از آن خارج ساز، درود و صلوات تو بر او و آنها. خداوندا! از تو می طلبم، هر آنچه را که بندگان شایسته ات از تو خواستند و به تو پناه می برم از هر آنچه که بندگان خالصت به تو پناه بردند

عیدتون مبارک نماز و روزه تون قبول



نظرات شما عزیزان:

برادر زاده ي دكتر شريعتي
ساعت10:09---30 مرداد 1391
سلام بر همگي عيدتون مبارك ... بواتو سه چارك
نماز و روزه هاتو هم تجديد


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: تنگسیر | تاريخ: شنبه 28 مرداد 1391برچسب:عید سعید فطر, روزه, | موضوع: <-PostCategory-> |